Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak Franta našel prsten od Himmlera a byl z toho málem infarkt

Někdy se stane, že získaný předmět přinese sběrateli nejen nadšení, ale může být i zdrojem velké zábavy.

Můj kamarád Franta je sběratel. Jeho vášeň se zrodila kdysi v dětství, když v hromadě šrotu objevil zrezivělou přílbu Wehrmachtu. V přední části měla malou dírku, vzadu střela roztrhla helmu do špičatého ježka. Kluka, co to tehdy dostal do hlavy, moc neochránila. Franta si ji odnesl vítězoslavně domů a přes hysterické protesty matky, vystavil v pokojíku na poličce. Postupem času tam měl daleko zajímavější věci a z Franty se stal nadšený hledač válečných artefaktů.

Jednou mi volal, že pořádá na zahradě grilovačku, že mne teda zve a jestli bych s ním nezajel k našemu řezníkovi pro maso. Je to ve vedlejší vesnici, ale těch pár kilometrů stojí za zajížďku, protože to dělá ten řezník poctivě. Když jsem nastoupil do jeho auta, hned mi přikázal, abych otevřel kastlík, kde bývají papíry od vozu a tak. Musím teda říct, že ač je přímo posedlý německou armádou, tak tady byl "pořádek, jako v ruském tanku". Hleděl jsem na ten chaos a netušil, co po mně bude chtít. 

"Podej mi tu krabičku," napřáhl ruku od volantu.

Úplně na hoře byla skutečně malá krabička, co se do ní dávají v klenotnictví různé šmuky. Celý rozzářený ji vzal do ruky a vypadalo to, že tam má nejmíň piercing Evy Braunové. Neměl. Nejsem teda žádný velký odborník přes tyhle vojenské serepetičky, ale tohle jsem náhodou poznal. Byl to esesácký prsten, co ho Himmler  rozdával svým nejvěrnějším kameraden a říkali mu Totenkopfring.

Franta mi pak barvitě vylíčil, jak se mu podařilo  vyměnit  nějakou přiblblou uniformu za tenhle skvost v hodnotě několika tisíců euro. Sice jsem chápal  jeho nadšení, ale moc mě to nevzrušovalo. Chtěl jsem, aby už vyrazil, protože mne doma čekala  ještě nějaká práce.

Když jsme po úzké okresce konečně  drandili za krkovičkou, všiml si Franta chlapa v maskáčích. Na uvláčeném poli mixloval s bazmekem, co se mu obecně říká minohledačka. Franta dupl na brzdu.

"Co je?" zeptal jsem se překvapeně.

Franta se usmál a jenom poznamenal, že je čas na zábavu. Přitom krabičku s prstenem vyndal z kastlíku a strčil ji kapsy. Pak vystoupil a chvíli se hrabal v kufru, až vytáhl jakousi matici a kus špagátu. Provázek provlékl matkou a konce zavázal.

"Jdeme," řekl spokojeně a vyrazil k hledači.

Když nás chlap uviděl, přestal máchat rukou s detektorem a sundal si z uší i sluchátka. 

"Dobrej," pozdravil Franta chlapíka.

Minohledač jenom kývl hlavou a bylo vidět, že z nás teda radost nemá. Možná si myslel, že ho chceme z toho pole vyhnat nebo ještě něco horšího.

"Co chcete, já to mám dovolený?" odsekl a celý se nafoukl.

"Nic, nic.  Jenom, že já taky hledám, tak mě to zajímá. Máte solidní mašinku, nějaký úlovek?" uklidňoval chlapa Franta.

Tomu očividně odlehlo, když teď viděl, že má před sebou kolegu.

 "Nic moc. Jeden knoflík a pár hilzen."

"Ty jsou z německý čtyřiačtyřicítky, co z ní pak Kalašnikov udělal kalašnikova " prohlásil s úsměvem Franta, aby chlap věděl, koho má před sebou.

Obrátil jsem oči v sloup a čekal zase nějakou hodinovou přednášku.

Chlap naopak uznale pokýval hlavou a vyřkl otázku, na kterou Franta čekal: "A s čím hledáte vy?"

"Já detektor nemám. To jsou zbytečně vyhozený peníze. Mně stačí tohle," řekl Franta a vytáhl z kapsy matku zavěšenou na provázku. "Virgule nikdy nezklamala."

Chlap si nejdřív myslel, že si z něho dělá srandu, ale když zjistil, že to myslí vážně, změnil se výraz z překvapení v posměšek. Byl to stejný ksicht, který udělá majitel eskového mercedesu, když mu budete tvrdit, že ten váš favouš hraje stejnou ligu, jako to jeho éro.

"S tímhle fakt hledáte?" vykulil oči chlap.

"Jasně," prohlásil Franta a zatočil s provázkem.

Tak to zkuste," pobídl chlap Frantu a bylo vidět, jak se tím baví.

"To nejde," řekl Franta, "víte přece, že je to jako u zlatokopů. Do zabranýho pozemku se neleze."

Chlap rozšafně roztáhl ruce a zahalekal: "Ale klidně. Mně to nevadí. A co najdete,  je vaše." 

Franta se ho ještě jednou zeptal, jestli teda může a vydal se ve stejné trase. Vrtěl přitom provázkem, jako nějaká šílená vědma a já už věděl, o co mu jde. Po pár krocích se zastavil a virgule se roztočila v zuřivých otáčkách. 

"Tady něco je,"  řekl Franta jen ledabyle.

Asi zase nějaká blbost," podotkl hledač. Ale už se usmíval jen napůl koutku.

Franta šel do dřepu a chvíli se vrtal v poli. 

"No to snad né," zařval Franta a něco překotně čistil od hlíny.

"Něco jste našel? Ukažte! Co tam máte?" rozběhl se majitel drahé hledačky k Frantovi.

A pak už jenom nevěřícně valil oči na ten Himmlerův vyhlášený prsten.

Franta ho s naprostou samozřejmostí strčil do kapsy, popřál chlapovi hodně úspěchů v hledání a vyrazil rychlými kroky k autu. Ani žena starého Lota nebyla tak vytuhlá, jako ten náš hledač. Když jsme odjížděli, bylo vidět, že se mu přece jenom smysly vrací.  Práskl se svým drahým detektorem o zem a v místě fantastického "nálezu"  začal divoce rozkopávat zkypřenou půdu. 

Franta se pak ke mně otočil a s úsměvem  prohlásil:  "Tento způsob babího léta, zdá se mi značně zábavný."  A překvapil. Netušil jsem totiž, že i sběratelé vojenských spodků mohou mít rádi klasiky. Hezký den.

 

 

Autor: Petr Omelka | pondělí 31.8.2020 9:32 | karma článku: 30,14 | přečteno: 982x
  • Další články autora

Petr Omelka

"Vy tupci, to není naše hymna!"

Když němečtí fotbalisté před zápasem s Anglií zpívali národní hymnu, neměli ani tušení, jaký text právě nabízí svým divákům nizozemská televize NPO.

2.7.2021 v 18:22 | Karma: 27,57 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Ostatní

Petr Omelka

Evropská unie a komunistické praktiky

Většina členských států EU nezažila vládu soudruhů, ale opatření, která chystají, jsou jako přes rudý kopírák.

22.6.2021 v 9:43 | Karma: 36,69 | Přečteno: 1016x | Diskuse| Ostatní

Petr Omelka

Britská monarchie je „fašistický režim“…

... a „britská snění nemají budoucnost". Přestože tato skandální slova zazněla již před 44 lety, zdá se, že znovu ožívají.

10.6.2021 v 11:54 | Karma: 35,83 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Ostatní

Petr Omelka

Den, kdy nám bolševik zastavil kolotoč

V tom červnovém večeru 1984 byl Marián Varga posledním, kdo se na něm svezl, potom jej soudruzi už definitivně zastavili.

8.6.2021 v 18:06 | Karma: 34,62 | Přečteno: 3911x | Diskuse| Ostatní

Petr Omelka

Učitele vyhodili z práce za YouTube

Učitel Will Knowland dostal z Eton College vyhazov. Řediteli školy se nelíbilo to, co uvedl na svém YouTube kanálu o ženách.

27.5.2021 v 11:01 | Karma: 32,03 | Přečteno: 1168x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  14:24

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Macron nabízí sdílení jaderných zbraní pro obranu EU, nechce být vazalem USA

29. dubna 2024  14:08

Důvěryhodná evropská obrana by měla jít nad rámec ochrany, kterou už poskytuje Severoatlantická...

MF DNES má nominaci na Novinářskou cenu. Zaujal rozhovor s trampem na koni

29. dubna 2024  14:07

Nadace OSF zveřejnila seznam nominovaných na Novinářskou cenu 2023. V soutěžní kategorii Regionální...

Náraz do stromu odmrštil auto přes silnici, řidička nadýchala více než promile

29. dubna 2024  14:03

Opilá řidička havarovala v sobotu nad ránem na Jindřichohradecku. Po několika nárazech do stromů...

  • Počet článků 256
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2430x
Mám rád švýcarské nože a kouzelníky přicházející s jitrem...

omelkapet@seznam.cz

Seznam rubrik