Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

Děkuji za přínosný článek o našem panovníkovi, budovateli Prahy, kultury a vědy. Jen to označení Giordana Bruna filozofem mi připadá vedle, byl to vrah svého řádového představeného, spekulant který utíkal z města do města a udavač pracující v protikatolické Anglii při lovu věrných křesťanů. Tak nejednají filozofové(snad marxističtí), dodnes je idolem protikřesťanské propagandy.

0 0
možnosti
Foto

Já Vám děkuji za přečtení. Co se týče toho Bruna. Mně to až tak vedle nepřipadá. "Pár" filozofických děl skutečně napsal a že se nelíbili katolíkům je věc druhá.

0 0
možnosti
JP

Karma. Ano, toto je potřeba připomínat!

1 1
možnosti
Foto

Děkuji za přečtení i komentář.R^

0 0
možnosti
BK

:-)perfektní a zajímavý článek:-)R^ a KARMA :-)

1 1
možnosti
Foto

Vámi kritizovaný film ovšem nemá s historickým filmem nic společného a ani se o to nesnaží.Jen lidová veselice inteligentně se schovávající za nechutnou komunistickou agitku.V roce kdy se natáčelo a lid se bavil,tedy 1951 se procesy a popravy rozjely na plné obrátky....

3 0
možnosti
Foto

Já už fakt nevím;-(;-(;-(Píšu skutečně tak nesrozumitelně. Ten film není historický, je to komedie a je mi celkem ukradený, vadí mi ale , že minimálně půlka národa si podle toho filmu myslí, že Rudolf II.byl blázen s barákem plným švihlých alchymistů. Tak už to pochopte.

5 1
možnosti
Foto

Tak já přečetl nejen perex a táži se, jak je to s tím "Brdečkovo filmem"?

0 0
možnosti
Foto

Tak to jsem rád, že jste udělal výjimku.:-) A co jako by mělo s tím filmem být?

2 0
možnosti
Foto

I83v87a91n 37M85a54r10e88k

6. 9. 2018 19:24

Je to od Vás navýsost hezké p.Omelko, že nám zde předkládáte "recept" jak je třeba na oba zmiňované filmy "správně nahlížet" a co si myslet o jejich obsahu.

Nicméně, tyto filmy se alespoň pro mě staly jedním z nejlepších, co v naší poválečné filmové pohádkové tvorbě vzniklo a vaše "dobře míněné rady a doporučení" na tom těžko cokoli změní. R^

2 0
možnosti
Foto

Nesmíte všechno brát tak vážně pane Marku:-) Sleduju, že máte pocit, že vám chci něco nařizovat. Ani žádný recept nepředkládám. Tady je zažité z těch bolševických časů, že má každý hned pocit, že mu někdo něco vnucuje a chce ho řídit. Pro mne za mně si ten film pouštějte každý večer, když se vám líbí. :-)Já mám zase radost, že si ten článek přečetlo tolik lidí.

4 1
možnosti
JS

Podle mého názoru naprostá většina lidí chápe film "Císařův pekař – Pekařův císař" jako skvěle vymyšlenou komedii plnou inteligentního humoru a nadsázky, jejíž hlášky doslova zlidověly.

Právě pro tu vynikající nadsázku a pohádkovou atmosféru, ve které podstatnou roli hrály na svou dobu vynikající trikové scény s Golemem, bude jen málo lidí považovat tento film za historický fakt.

Duševní problémy Rudolfa II. jsou ve filmu líčeny dalo by se říci "roztomilým" způsobem. Skutečnost byla mnohem děsivější. Rodová zátěž i nezřízený sexuální život udělaly z Rudolfa II. trosku, která balancovala mezi agresí a zhroucením. Nepřispěl k tomu ani jeho nemanželský syn, kterého měl s Annou Marií Stradovou, z něhož se stal brutální násilník a dvojnásobný vrah. Jedinou útěchu císař Rudolf nacházel mezi svými sbírkami a v alkoholu, který jeho stav ještě zhoršoval.

Zákon, který zaručoval určitou míru náboženské svobody, takzvaný Rudolfův majestát, byl zcela jistě vynikajícím počinem, jenže ten nebyl výsledkem "Rudolfova tolerantního přístupu k náboženství", ale pragmatické nezbytnosti, protože navzdory tomu, že přes devadesát procent obyvatel zemí Koruny české byli nekatolíci, Rudolf dost nekompromisně trval na svých katolických pozicích. Rudolf byl k podepsání Majestátu donucen bezprostřední hrozbou povstání – respektive úplně ztratil moc znění Majestátu ovlivnit. Jen ho podepsal, protože mu nic jiného nezbývalo.

Prahu si Rudofl II. také nezvolil z nějaké lásky k Čechům – Praha byla bezpečnější a pohodlnější, než Vídeň.

Jediné, co lze Rudolfovi opravdu přiznat, je láska k vědám a umění. To ale není žádná zásluha. S prostředky, které měl k dispozici, by se nádherou a zálibami uměl obklopovat každý.

Kdyby film vykreslil Rudolfa II. opravdu realisticky, obávám se, že by tento habsburský panovník dopadl nesrovnatelně hůře.

9 0
možnosti
Foto

To já váš názor, neberu vám ho a nemám v úmyslu se na této platformě pouštět do jejich rozborů, postavených na obecně přijímaných a řekl i v jisté míře tendenčních závěrech.

1 0
možnosti
PB

Karma, souhlas.

1 1
možnosti
DR

Nebýt těchto filmů "poplatných" době, tak naše TV nemají co vysílat. Dnes totiž není nikdo schopen natočit ani to.

2 0
možnosti
Foto

Občas se něco podaří.:-)

2 0
možnosti
Foto

R^máte sice pravdu ale na druhé straně ten film byla jen komedie a kdo trochu čte a zná dějiny tak to jistě bral s nadhledem a odstupem-karma a dík za zajímavé téma

4 0
možnosti
Foto

Já děkuji za přečtení.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 256
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2430x
Mám rád švýcarské nože a kouzelníky přicházející s jitrem...

omelkapet@seznam.cz

Seznam rubrik