Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

U nás se tomu zákusku neříká Indiánek, ale Ašant. To nám zakážou taky :-)

1 0
možnosti

Péťo, díky, že jsi mě vyslyšel:-))

Včera, když jsem četla o té změně názvu usa-eskima, jsem nevěděla: smát se nebo brečet? A už jsem viděla ty lední medvědy jak míří na White House, protestovat, kdyby stejně jako my té zmrzce "na klacíku" říkali nanuk, tedy v řeči Inuit...medvěd.

Firma Nestlé by udělala lépe, kdyby vrátila kvalitu našim výrobkům, které už nejsou, co byly. Ještě, že to nejím. Ale třeba čokoláda na vaření je nepoužitelná.

Víš čeho se děsím? Až se MeToo propojí s tímhle "barevným amokem".

A kde se to zastaví?

4 0
možnosti
Foto

P85e50t68r 95O65m85e23l42k25a

25. 6. 2020 19:03

Já děkuju za přečtení. Bude hůř...

1 0
možnosti

J45a66k27u55b 92Š63o97l10c

25. 6. 2020 11:32

Slovo Eskymák (Eskimo) pochází z algonkinských jazyků severoamerických Indiánů. Nejčastěji se uvádí etymologie z kríského slova askamičiw, doslova „On to jí syrové“ nebo „Jedlík syrového masa“; druhou možností je původ z montaněského assime·w, tj. „Vyrábí sněžnice“. Část Inuitů vnímá toto exoetnonymum jako urážlivé.

Neřekl bych, že když budeme respektovat přání dané skupiny, že se jedná o korektnost, spíše mi to připadá jako slušnost.

0 0
možnosti
EH

Tak to chápu, že syrové maso nemá nic společného se zmrzlinou. Jak budeme nazývat obyvatele severu, je v celku jedno.

Problém nastane, až se ozvou Němci, že je urážlivé nazývat je němými. Přetiskneme všechny učebnice a stoletou literaturu, abychom nahradili jedno slovíčko? Přeučíme všechny lidi pod mastnou pokutou nebo rovnou pohrozíme "nenávistným" paragrafem?

0 0
možnosti
LW

A já bych šel ještě dál a zakázal pojmenovávání firem podle jména zakladatele nebo kohokoli jiného. Jak k tomu potom přijdou všichni jmenovci, kteří by mohli být s takovou firmou spojováni. Třeba takové uzeniny Vocilka. Jak k tomu přijde nějaký náhodný chudák pan Vocilka, který je veganem a zuřivým bojovníkem za práva na spořádaný život dobytka? Já na jeho místě bych se cítil velmi pohoršeně a uraženě.

3 0
možnosti
Foto

P46e13t46r 54O31m84e21l15k28a

25. 6. 2020 11:34

Napadají mne i jiná jména...:-)

0 0
možnosti
Foto

Dobrý den Petře, došel jsem k názoru, že nekorektní jsou už i barvy. Navrhuji Barva 1, Barva 2 atd. U odstínů pak Barva 1/2 npř. Taky světlo a tmu je třeba odstranit, ale to jsem ještě nepromyslel...

5 0
možnosti
Foto

P58e69t54r 74O38m95e73l80k55a

25. 6. 2020 11:31

Zdravím Filipe, to nápad na Nobelovku :-) Víte kolik barvy se ušetří, když místo Pinot Noir bude na etiketách Pinot 1 a Tramín červený bude Tramín 3.R^

3 0
možnosti
  • Počet článků 256
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2430x
Mám rád švýcarské nože a kouzelníky přicházející s jitrem...

omelkapet@seznam.cz

Seznam rubrik