Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Terorista všude, kam se podíváš

Píše se to. Člověk, co zrovna nežije někde na Aljašce mimo civilizaci ve srubu, to má na talířku každý den. 

Cestování vlakem se stává rychlejším, pohodlnějším a méně stresujícím, než jízda autem. Hlavně na katastrofické D1. A taky si můžete "dělat svoje věci".  Třeba si číst, spát nebo dohánět pracovně to, co jste zanedbali. A ještě k tomu dostanete vodu a kafe. Já se těšil na knížku. Šest mesiášů od Marka Frosta. Už zase.

V tom mém vlaku, kterým jsem měl jet, nemusíte mít obavu, že si nesednete. Máte svoje určené místo. Projít vagon a vybrat si za svého souseda třeba nějakou sympatickou slečnu bohužel nelze.

Mně bylo v podstatě jedno, koho mi osud zase přihraje. Vlak si to sviští stošedesátkou a za chvíli jsem doma. Vyhledal jsem tedy své místo a pozdravil snědého muže sedícího u okénka. Ten bez většího zájmu kývl hlavou. Já se usadil, vytáhl svoji knížku a chystal se na další dobrodružství Jacka Sparkse. 

A v tom jsem to uslyšel. Muž vedle mne si začal zpívat. Ale nebyla to žádná Lady Gaga nebo něco podobného. Vypadalo to jako "zpěv" muezzina na minaretu. Se sluchátky v uších vyvolával ty svoje mantry a mne napadlo, jestli není zrovna čas k modlitbě. Kobereček by se ve vlaku těžko roztahoval, tak alespoň zpívá. Bylo to ale hodně divné. Jak jsem tak o tom přemýšlel, trochu víc jsem si toho zpěváka prohlédl. Byl dohladka oholený a  černé vlasy ostříhané  na krátko. Koho mi to připomíná?  Muhammad  Atta. Reflexivně se podívám nad sebe. Na polici leží batoh. Určitě patří mému sousedovi. Dá se předpokládat, co v něm asi je.

Zpěv pokračoval a já věděl, že ze čtení už nic nebude. Hlavou se mi honila myšlenka, jestli nás odpálí za chvíli, nebo si to nechá až nádraží Simmering ve Vídni. Já teda být na jeho místě, tak bych to nechal až na tu Vídeň. Ale když vytáhl druhý mobil, začínalo jít do tuhého. No jasně, už se na to chystá. Mám zakročit? Vidím ty titulky v novinách " Statečný cestující zachránil stovky životů". Do mé stanice zbývá zhruba pět minut. Co teď?

Vlak brzdí a já vystupuju. S ulehčením?  Ne, nemyslel jsem to s tím teroristickým útokem vážně. Vlastně houby vím, o čem si ten můj soused zpíval. Třeba, že byl dneska fajn den. A docela byl. O tom si ale v novinách zítra zase nic nepřečtu. Spíš až v nějakých lepších časech.

Autor: Petr Omelka | středa 20.11.2019 11:36 | karma článku: 0 | přečteno: 288x
  • Další články autora

Petr Omelka

"Vy tupci, to není naše hymna!"

Když němečtí fotbalisté před zápasem s Anglií zpívali národní hymnu, neměli ani tušení, jaký text právě nabízí svým divákům nizozemská televize NPO.

2.7.2021 v 18:22 | Karma: 27,57 | Přečteno: 1330x | Diskuse| Ostatní

Petr Omelka

Evropská unie a komunistické praktiky

Většina členských států EU nezažila vládu soudruhů, ale opatření, která chystají, jsou jako přes rudý kopírák.

22.6.2021 v 9:43 | Karma: 36,69 | Přečteno: 1017x | Diskuse| Ostatní

Petr Omelka

Britská monarchie je „fašistický režim“…

... a „britská snění nemají budoucnost". Přestože tato skandální slova zazněla již před 44 lety, zdá se, že znovu ožívají.

10.6.2021 v 11:54 | Karma: 35,83 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Ostatní

Petr Omelka

Den, kdy nám bolševik zastavil kolotoč

V tom červnovém večeru 1984 byl Marián Varga posledním, kdo se na něm svezl, potom jej soudruzi už definitivně zastavili.

8.6.2021 v 18:06 | Karma: 34,62 | Přečteno: 3912x | Diskuse| Ostatní

Petr Omelka

Učitele vyhodili z práce za YouTube

Učitel Will Knowland dostal z Eton College vyhazov. Řediteli školy se nelíbilo to, co uvedl na svém YouTube kanálu o ženách.

27.5.2021 v 11:01 | Karma: 32,03 | Přečteno: 1168x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Další předvolební útok v Drážďanech. Terčem byl stánek protiimigrační AfD

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  12:24

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel

5. května 2024  12:07

V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...

Řidič najel do brány Bílého domu, policie to vyšetřuje jako běžnou nehodu

5. května 2024  11:47

Neznámý šofér v sobotu v noci autem najel do brány Bílého domu. Náraz nepřežil. K přímému ohrožení...

Odbory svolávají další protest. Vadí jim změny v zákoníku práce a důchodech

5. května 2024  11:42

Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) pořádá 21. května demonstraci na Malostranské...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 256
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2430x
Mám rád švýcarské nože a kouzelníky přicházející s jitrem...

omelkapet@seznam.cz

Seznam rubrik