Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nemyslím, že by ho až tak ocenil, jak máte v titulku.

Okudžava patřil ke skupince kritizující režim v eseseser, zejména v době diktátu Stalina. Přijal jsem hodnocení, že nebyl zanícený bojovník, ale že byl slušný chlap - když se mu něco nelíbilo, dal to najevo. Byl jedním z mála, kdo odsoudil vpád k nám v ́68, tuším, že kritizoval uvěznění Havla. Důvody vstupu do partaje neumím posoudit.

Z tohoto pohledu bych spíš tipoval, že by se choval zdrženlivě, popř. by Nohavicovi řek ́, co blbne.

U Nohavici mi navíc vadí, že než začal dostávat ceny, tak přijímající umělce odsuzoval a tvrdil, že lidé jeho zaměření by na hrady měli chodit zpívat, jako bardi, a ne pro ceny.

To je můj názor. Váš beru na vědomí, ale nesouhlasím s ním.

3 5
možnosti
Foto

P84e54t64r 44O98m96e72l27k11a

3. 11. 2018 15:09

V titulku mám přátelský ruský zvyk a ti dva by byli asi přátelé :-) A s tím 68? Postih vládní moci za jeho odmítnutí je zcela zřejmý. Tedy žádný. Jinak ale děkuji za přečtení i za názor.

2 0
možnosti
Foto

Dobrý den Petře. Jasně, jen podle sebe můžu říct, že jsme v té "předrevoluční době" jak Okudžavu, tak Vysockého jako elementy proti establishmentu moci vnímali. O tom, že Okudžava byl komunista, o tom žádná. A tak nějak jsme vnímali dlouho i toho Jarka, s přesahy.Osobně mi ho nezprotivil Hutka, který je mi sám protivný.Nebyl jsem u toho co se stalo, neznám, nesoudím... Ale Putinovské rusko je pro mne něčím, co jsme tehdy určitě nechtěli. Tak to budeme muset do budoucna vydržet, já bez Nohavici, on beze mne. Nepochybuji, že kvalitu života ani jednoho z nás to neovlivní. Pěkný víkend přeju.

3 4
možnosti
Foto

P60e28t85r 13O19m72e17l62k83a

3. 11. 2018 13:57

Děkuji za přečtení Filipe. Mám s tím, jako mnozí, trochu problém.Na jedné straně politika a na druhé poetika.....Co se týká Hutky? Zdá se, že stárne a blbne. Nemám rád Zemana, ale Hutkovi nové texty jsou otřesné. Drží mne u něho Vandrovali hudci, Stůj břízo zelená, ale i jeho městský folk. Všechny ty písničky co jsem si zpívali na mejdanech nebo u táboráku. Hezký den přeju.

9 0
možnosti
Foto

Vidím to dost podobně. R^

3 0
možnosti
Foto

P82e50t62r 38O64m36e15l82k79a

3. 11. 2018 13:58

Díky za přečtení.

0 0
možnosti
RE

Možná i komunismus míval svoji "pravou", přijatelnější tvář. V bývalém SSSR třeba vycházely desky známých kapel, o kterých jsme si tady mohli nechat jenom snít. I když baleny v téměř "hajzlpapíru" a popsány foneticky azbukou, ale vycházely.

3 0
možnosti
Foto

P19e48t68r 20O16m98e45l57k79a

3. 11. 2018 13:37

Já osobně jsem tedy žádnou desku známé kapely vydanou v Rusku nevlastnil.:-) Když tak jen z Polska, MLR nebo NDR.

2 0
možnosti
JH

No jo, ale to je pro tyhle novodobé rusofóby a antikomunisty příliš složité. Ti vyznávají spíše tu bolševickou přímost - Kdo nejde s námi....:-)

12 3
možnosti
Foto

P12e79t14r 21O62m90e68l27k49a

3. 11. 2018 13:39

Jednoduché by to možná bylo, kdybychom tehdy po listopadu poslali všechny významné bolševiky do kriminálu.

5 0
možnosti
  • Počet článků 256
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2430x
Mám rád švýcarské nože a kouzelníky přicházející s jitrem...

omelkapet@seznam.cz

Seznam rubrik