Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LT

L98u65d37ě75k 21T90o33n61d42r

10. 2. 2019 22:05

Zrovna včera jsem šel ze Schopingu zadem domů, kde běžně bývá hlouček mladistvých Romů, když se za mnou ozvalo: "Ahoj cigáne!" (su z Moravy a tady se vyslovuje s "g" :-)

Otočil jsem se. Za mnou jel na kole mladý Rom, a oslovení "Ahoj cigáne" patřilo jemu. A takto na něj volal jeden ze skupinky pubertálních Romů postávajících na chodníku. Rom na kole k nim jen otočil hlavu, odpověděl: "Čau cigáni!" a jel dál...

A já, bílý gadžo, jsem šel taky v klidu dál. Tož, tak to u nás chdí.

19 0
možnosti
Foto

Já ti nevím Luďku, ale mám takový dojem, že v tom našem městě působí nějaká rozvratná buňka. Nejen, že si navzájem říkají cigáne, ale co mi prozradil V. se baví u toho Mostu!. ROI by měla asi vyslat na ty neuvědomělé Romy nějaké osvětové pracovníky.

1 1
možnosti
BK

Souhlas.

Jak píše níže paní Šimková, zkuste zazpívat .. románský baron jsem já ....

0 0
možnosti
BK

Omluva - paní Šípková.

0 0
možnosti
Foto

Jsem ráda, že se pan Godla neštítí názvu cikán. Když jsem ho slyšela v pořadu u Krause, kde byl jako ryba ve vodě a jeho zásluhou byl večer zábavný a on zastínil nejen další hosty, ale i moderátora, řekla jsem si. Nic není ztraceno, když budou vzorem tomuto etniku, takoví lidé jako on, dočkáme se snad jednou, že skončí závislost cikánů na dávkách a začnou býti hrdí na dobře vykonanou práci.

0 1
možnosti
LB

Nejsem si tak úplně jistá, jestli by pan Godla měl být zrovna vzorem tomuto etniku. V pátečním magazínu LN s ním vyšel rozhovor, kde na sebe prozradil, že si odseděl pět a půl roku natvrdo za loupežné přepadení. A když ho z vězení pouštěli, tak měl strach, aby ho tam nevzali za branou hned zpátky za nějaké resty...

Ale pan Godla asi není typický Rom, jeho maminka ani romsky neumí, s dětmi prý mluvila jen česky.

2 0
možnosti
Foto

(Rozhovor s mým cikánským spolužákem)

Ty Jardo, ty jsi Cikán jako poleno, jen se na sebe podívej! A doma máš Cikánku a dvě Cikáňata.

No veď ja viem, iba som sa tak pýtal.

(Rozhovor s mým cikánským spolužákem)

0 0
možnosti
Foto

Miro, čo som, Róm alebo Cigán?

Ty Jardo, ty jsi Cikán jako poleno, jen se na sebe podívej! A doma máš Cikánku a dvě Cikáňata.

No veď ja viem, iba som sa tak pýtal.

Tak se mi to nějak pomotalo při kopírování...:-P

0 0
možnosti
Foto

Mě uráží označení "Gadžo". Omluví se mi taky někdo?

19 2
možnosti
Foto

P58e63t85r 90O64m10e87l57k24a

10. 2. 2019 19:02

A co vás na tom probůh uráží paní Moudrá :-)?

No nic. Někteří lidé jsou skutečně všichni stejní;-D

6 2
možnosti
JT

J84i35r97i 51T15i74c33h80y

10. 2. 2019 18:13

Svetovi levicacti fasiste uz se tak pomatli,ze ve vsem vidi rasismus, antifeminismus, homofobii. Bud vymysleji nova slova - co takovy nesmysl, jako je African American, je jim Arab z Tunisu?, co je zleho na slovu cernoch, nebo beloch; uz ani prezident Trump se neodvazi rici cernoch - nebo przni stara - nelze rici slovo actress (herecka), vsichni musi byt actors, bylo to potlaceni zen!; kde je bohatstvi rozmanitosti a presnosti jazyka, jako je ve slovanskych jazycich, i v nemcine? - nebo odstraneni anglickych nazvu v Kanade s nahradou obskurnimi domorodymi nazvy - vrcholem snad je, ze jedna se zblaznila a rekla, ze neni ani he (on) ani she (ona), ale jaysi "ze"?, nevyznava pohlavi, temer zpusobila zkazu kariery jednoho profesora, universita ji podporila! Mohl bych pokracovat do nekonecna.

17 1
možnosti
Foto

H72a61n46a 28V62l33k14o14v16á

10. 2. 2019 17:49

"naši hlavouni" - ten člověk nemá chybu...

autor asi nesmí, ale

https://www.youtube.com/watch?v=BMWfyV62S1w - rozhovor Jana Krause se Zdeňkem Godlou

0 0
možnosti
VC

když už, tak velká část z nás jsme češi a tak dále, ne gádža, proč se nerespektují naše práva ?

7 0
možnosti
PK

Někteří Romové se identifikují s označením Cikán, jelikož jsou na jeho užívání zvyklí. Ani jedna z variant ale není podle mě špatně. Základem je totiž respektovat přání každého na jeho sebeurčení – ať už se označuje za Cikána nebo Roma.

8 0
možnosti
Foto

P87e63t19r 17O69m11e22l94k40a

10. 2. 2019 16:57

:-) Přesně tak. Nechápu proč ho hned museli usměrňovat..

3 1
možnosti
  • Počet článků 256
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2430x
Mám rád švýcarské nože a kouzelníky přicházející s jitrem...

omelkapet@seznam.cz

Seznam rubrik