Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jeden z nejkrásnějších filmů, které jsem kdy viděla "Cikáni jdou do nebe" by dnes asi už neprošel. Nádherná muzika, taneční projev, tajemný Zobar a Lada.

3 0
možnosti

Zajímavé. Pokud by někdo mému kolegovi řekl, že je Rom, dostane přes hubu. On je cikán, nijak se za to nestydí a nesnáší ty podivné organizace, co mu diktují, jako kdo se má cítit.

2 0
možnosti
Foto

Paní Kielbergerová, proč jste smazala můj příspěvek? Nic urážlivého v něm nebylo. M. Pantlíková.

0 0
možnosti
Foto

Omluva. Omlouvám se paní Radce K., zmýlila jsem se, žádný příspěvek mi nesmazala. Zmýlila jsem se já, zaměnila jsem si blog pana Omelky za ten její se stejným tématem. Promiňte mi oba - všechno je v pořádku. Díky. :-/R^

0 0
možnosti

Kriste Pane ! Lidi, vy máte starosti ! ...

0 0
možnosti

P81e77t54r 72N19o11v49e52k

14. 2. 2019 22:18

vy jste blázen , kriminálníka , který spáchal loupež a seděl za ni 5 let nazýváte normálním člověkem ? ...

0 0
možnosti
Foto

:-) Byla by zajímavá statistika, kolik občanů ČR prošlo nápravným zařízením a kolik se pak zapojilo do normálního života a stalo se normálním člověkem. Byly by to asi tisícovky. Nemám být "bláznem" a mám je označit za nenormální? A co tak zrovna pro ty podle vás "nenormální" vybudovat nějakou rezervaci? To by se vám líbilo?

2 0
možnosti

Když se dnes točí film, tak všichni ví, že se už dávno netočí, ale digitální záznam se ukládá na nějaké paměťové medium. Ale VŠICHNI, od amatérů po profíky TOČÍ !!! Za staletí se vžil a všude - ve folklóru, v knihách, v hudbě i jinde název cigánského etnika - CIGÁN. Pak příjdou osvícenci, kteří z označení cigán udělají málem trestný čin. Lidská pitomost opravdu nezná mezí.

Pro mne i pro mé přátele (i cigáni jsou mezi nima, divte se jak chcete) zůstane označení cigán normální, nepejorativní a přirozené. Označení rom, jakkoli "vědecky" zdůvodněné, nepovažuju za potřebné používat v běžném jazyce. Ze zkušenosti vím, že na používání označení rom trvají zpravidla ti, kteří doufají, že je zároveň zbaví cejchu zlodějíčků, kriminálníčků, rušičů veřejného pořádku a líných, práce se štítících osob, protože oni sami mají některé z uvedených "činností" jako svůj životní program. Toho je ovšem zbaví pouze a jen způsob jejich vlastního života a chování.

Pro koho je tenhle postoj rasistický a xenofobní, toho je mi skutečně líto.

5 0
možnosti

Pane Omelko - o černoších také "rád" říkáte, že to jsou "negři"?

Ono to je totiž tak. Slovo "cikán" má pro mnoho Romů (i ostatních lidí) velmi negativní konotace. Zcela srovnatelně negativní jako slovo "negr". A já se domnívám, že nemá smysl druhé lidi oslovovat způsobem, které mnohé z nich uráží. Vy ale zřejmě takovéto věci děláte "rád", viďte, pane Omelko... Opravdu smutné.

0 11
možnosti
Foto

P43e95t92r 52O93m64e25l77k31a

13. 2. 2019 18:48

Běžte projet na bruslích, když jste smutný. Melete nesmysly. Cikáni se tak oslovují sami.

12 1
možnosti

Zdeněk Godla je tak trochu nešťastník. Ta jeho lapálie s použitím oslovení Rom-Cikán je jen slabý odvar toho, co řekl v rozhovoru pro týdeník Téma. Z toho musí být Romea na prášky:

"Já už tady nechci být. Tady je to fakt strašný. V létě nemůžete jít ani na pivo, tady je jediná hospoda. A tam když se sejdou všichni Romáci, to je katastrofa! Už se platí i zálohy za půllitr. Já tam chodil rád, paní mě zná. Ale nejde to. Furt nějaké problémy, bitky, policajti. Chci jít někam, kde nejsou. Jsem taky Romák, nestydím se za to, ale rád bych měl klid. Už jsem si tím prošel, vím, co to obnáší. Sám jsem Cikán, ale některé Cikány fakt nemám rád. Pode mnou bydlí paní o berlích, chce jít brzo spát. A naši tam řvou, chlastaj, perou se, rozbíjejí věci a hážou je z oken."

Téma: "Proč to tak je? Co byste udělal, aby se to změnilo?"

"Co bych udělal? Dal bych všem přes držku. Fakt. A hlavně jejich rodičům, Kde to, sakra, žijete, tady nejste v Indii! Jejich děti tam odmalička lítají venku, vaří drogy, nedávno tam skopali nějakého pána. Lidi nás pak odsuzují. Nechtějí nás tam. A já se jim nedivím." ;-D

© Téma č.5/2019 Rozhovor se Zdenkem Godlou, hercem seriálu Most!

7 0
možnosti

A z čeho z toho je podle vás Romea na prášky?

0 0
možnosti

Nejvíce z toho seriálu se mi líbilo, když Godla říkal, že je "domestikovaný", ale jeho bratranci ne.

1 0
možnosti

Včera jsem na ČR Plus v jednom pořadu poslouchal nějakou paní, která tvrdila, že za označení cikán můžou komunisti a že tak označovali lidi, kteří nechtějí pracovat. Paní se prezentovala velmi vzdělaně. Komunisti můžou v této zemi za ledacos, ale za tohle opravdu ne. O cikánech se zmiňuje už Josef Lada v kocouru Mikešovi a to v souvislosti s krádežemi slepic a v oblíbeném seriálu Četnické humoresky se také mluví o cikánech. Slovo "Rom" tam nikdy nepadlo. Moje prababička vždycky mluvila o cikánech (a že by se to naučila od komunistů?). Cikáni byli odjakživa cikáni a romové jsou až teď v posledních třiceti letech. Pánbůhví proč.

4 1
možnosti

A co v angličtině? Tam se říká, pokud vím, gypsy. To nikomu nevadí?

3 0
možnosti
  • Počet článků 256
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2430x
Mám rád švýcarské nože a kouzelníky přicházející s jitrem...

omelkapet@seznam.cz

Seznam rubrik