Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RE

" Máme kapustovú......tak tu si nechte....to je ale po vašem zelnačka....jó, tak tu si dám!!!"R^

1 0
možnosti
PD

P71e83t10r 36D41r10a41p44a27l

10. 3. 2021 13:55

Když jsem kdysi před 20 lety vzal svého tehdy 16letého synovce na Malou Fatru, tak jsem mu musel překládat i jídelmíček, prsa "z morčete" odmítal. tedy to není záležitost posledních let, ale generace chodící do školy po rozdělení už neměla možnost se se slovenštinou nějak setkat. Teď je to díky kabelovkám a netflixu naopak jednodušší dostat se ke slovenské televizní a filmové tvvorbě

1 0
možnosti
MS

Někdy po rozdělení republiky byl v TV výjimečně slovenský pořad. Malý syn chvíli koukal a pak řekl: "Tati, je pokaženej zvuk!"

1 0
možnosti
JV

J69i46r48i 25V58r79a23b53e20c

10. 3. 2021 12:26

Ja Babisovi jeste jakstaks rozumim ;-D

1 0
možnosti

Maškrtník není labužník, ale mlsoun.Mně se nejvíc líbí "drevokocúr"(přesto, že je to vymyšlený výraz, který nemá se slovenštinou nic společného).

4 0
možnosti

V podstatě s Tebou, Petře, souhlasím. Taky mi ty slovenské pondělky chybí. Slovenština je moc hezká, zvukomalebná.

Jen, prosím, mlha je hmla :-)))

1 0
možnosti
Foto

P83e40t20r 75O44m27e35l45k84a

10. 3. 2021 11:54

Díky za upozornění, překlep opravuju.

2 0
možnosti
VM

Ne vím, které pako si vymyslelo, že mladí přestávají rozumět slovenštině. Já to na svých dětech nijak nepozoruji. Je fakt, měly nejdřív respekt, ale když, třeba o prázdninách, na Slovensku zapadly do tamního dětského prostředí, tak respekt skončil a oni si všichni náramně rozuměli, nejen beze slov. Slovenské stanice v TV (máme kabelovku) naprosto žádný problém.

1 0
možnosti
SL

Tak pokud děti do té země odvezete, něco pochytí. Ale co vím od příbuzných a známých, tak jejich děti nepoznají slovenštinu od ruštiny.

0 0
možnosti

Myslím si, že se začíná blýskat na časy. V poslední době se na našich obrazovkách začínají objevovat dost dobré slovenské seriály. Proběhly dvě řady seriálu Tajné životy s vynikající Zuzanou Mauréry a teď běží seriál Hniezdo. Mám trochu pocit že se ČT obává slovenské konkurence, protože ten seriál zařadila do odpoledního vysílání a přitom by podle mne klidně snesl hlavní vysílací čas večer.

4 0
možnosti
SL

Nemyslím, že by docházelo k jakémukoliv blýskání. V určitých intervalech se televize (nejen ČT) pokusí dát do vysílání nějaký slovenský seriál, ale záhy se zjistí, že jej skoro nikdo nesleduje, tak si zase dají na čas pauzu.

0 0
možnosti
PK

Jo , byly to osvěžující pondělky s temperamentními Slováky...;-D

3 0
možnosti
TG

:-)Ano, slovenské pondělky to byly obvykle skvělé kulturní svátky. Moc mi schází....zde možná i prameni moje trvalá slabost pro Slovensko...

5 0
možnosti
  • Počet článků 256
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2430x
Mám rád švýcarské nože a kouzelníky přicházející s jitrem...

omelkapet@seznam.cz

Seznam rubrik