Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nevím, kdo z nás špatně četl, ale já jsem získal dojem, že římské číslice v označeních panovníků zůstanou. Takže by se asi mělo jednat spíš o označení století (tj. 18. století namísto XVIII. století) a podobně. Proti tomu bych asi nic nenamítal.

S římskými čísly nemám problém, ale trochu mi vadívá, když v závěrečných filmových titulcích je copyright malým písmem: MCMLXXVIII a než letopočet přeluštím, už to odjede pryč...

Takže s rozumem a bez emocí.

2 0
možnosti
Foto

P67e58t30r 38O49m13e32l53k74a

25. 3. 2021 16:47

Já jsem četl francouzskou mutaci Figara a tam se píše, že na rozdíl od Louvre, Carnavalet mění i číslice u panovníků. Je kolem toho rozruch, tak uvidíme jak to dopadne.

4 0
možnosti
ZJ

Když nebudou vědět, kdo to byl Ňútn, tak nemusí znát Ičko a Véčko.

6 0
možnosti
LJ

Za mého mládí se s oblibou říkalo: Pátého prvý Lenin řekl:...

7 0
možnosti

Naprostý souhlasR^.

Je tu i jistý mnemotechnický význam římských číslic - vznikly jako zjednodušený zápis přirozeného počítání na prstech a posloupnost panovníků je při jejich použití názornější - Václav I., Václav II. ... vypadá lépe a je srozumitelnější než Václav 1., Václav 2. atd.

A k dovršení vší hrůzy bychom my dříve narození již těžko vysvětlovali oblíbené posměšné: "... pátého první Lenin řekl ..." :-)

4 0
možnosti
Foto

Populace hloupne a vrchnost, místo toho, aby to napravila natlučením znalostí do zabedněných hlav, tak snižuje laťku všeho v dosahu.

13 0
možnosti
VV

A co jineho byla reforma pravopisu v roce 1953?

0 0
možnosti
  • Počet článků 256
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2430x
Mám rád švýcarské nože a kouzelníky přicházející s jitrem...

omelkapet@seznam.cz

Seznam rubrik